rejestracja: 41 275 33 42 • 41 275 41 26 • 41 275 41 24 | RODO
Standard organizacyjny pracy POZ w Vita Centrum Zdrowia
- Na wizytę do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej pacjenci mogą zapisać się:
osobiście w siedzibie VITA Centrum Zdrowia ul. Borkowskiego 1 Starachowice,
telefonicznie pod nr telefonów:
tel. 41 275 33 42
tel. 41 275 41 26
tel. 41 275 41 24
Kom. 698 207 643
tel. 41 389 70 75 nr receptowy.
za pośrednictwem osoby trzeciej w siedzibie jak powyżej,
drogą elektroniczną za pomocą aplikacji VISIMED, Internetowego Konta Pacjenta jak również korzystając z kontaktu meilowego: przychodnia@vita-starachowice.pl
Pacjent może zasięgnąć informacji na temat swoich praw i zasad działania systemu na platformie pacjent.gov.pl oraz pod nr telefonu
Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590
Realizacja świadczenia recepturowego odbywa się przez kontakt telefoniczny pod nr telefonu: 41 389-70-75, poprzez aplikację VisiMed lub IKP. Pacjent może również zamówić receptę poprzez kontakt z rejestracją. Podany powyżej telefon służy do zamawiania recept, jest obsługiwany przez pielęgniarkę, która w ramach kontynuacji wystawia receptę podczas teleporady lub jeśli nie może tego zrobić to wpisuje ją do lekarza i przekazuje pacjentowi termin kiedy recepta będzie wystawiona. Pacjent otrzymuje kod recepty automatycznie z systemu SOMED w postaci informacji sms.
Niezależnie od tych ścieżek kontaktu pacjent może też korzystać z drogi meilowej i zgłaszać swoje zapotrzebowanie na leki poprzez adres przychodnia@vita-starachowice
Świadczeniodawca zapewnia pacjentom możliwość kontaktu w sposób umożliwiający nawiązanie połączenia ze Świadczeniodawcą bez zbędnej zwłoki poprzez użycie którejkolwiek z form kontaktu.
Świadczeniodawca do udzielania teleporad wykorzystuje systemy teleinformatyczne lub systemy łączności: połączenia telefoniczne.
W przypadku problemów z kontaktem na powyższe nr telefonów możliwy jest kontakt z biurem pod nr telefonu: 41 333 64 51 - Świadczenia POZ udzielane są w sposób kompleksowy odpowiednio do przedmiotu umowy. Świadczeniodawca zapewnia możliwość realizacji postępowania diagnostyczno-leczniczego na ternie VITA Centrum Zdrowia.
- Świadczenia diagnostyczne obejmują badania zgodnie z bieżącymi wytycznymi zawartymi w Zarządzeniu Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z zakresu:
• Badań Laboratoryjnych,
• USG,
• RTG,
• EKG,
• Spirometrii
wykonywanych na terenie VITA CZ.
Ich wykaz dostępny jest na tablicy ogłoszeniowej do wiadomości pacjentów oraz na stronie internetowej. Zakres jest aktualizowany zgodnie ze zmieniającymi się wytycznymi NFZ i stanowi załącznik do niniejszej procedury. Kontakt telefoniczny do pracowni diiagnostycznych: RTG 41 389 70 71 Prac. Analityczna: 41 389 70 74 - Lekarz POZ może również zlecić do placówek zewnętrznych badania:
• kolonoskopii,
• gastroskopii, - Świadczenie lekarza POZ może odbywać się w formie porady osobistej oraz teleporady w zależności od potrzeb zgłoszonych przez pacjenta podczas rezerwacji terminu wizyty. Wyboru formy udzielenia świadczenia dokonuje pacjent.
- Obowiązkiem rejestracji jest wyznaczenie terminu porady/teleporady i przekazanie tej informacji pacjentowi z zaznaczeniem, że termin realizacji teleporady może ulec przesunięciu zależnie od sytuacji panującej podczas przyjęć w gabinecie. Lekarz w pierwszej kolejności realizuje porady pacjentów oczekujących na terenie placówki. Odrębne terminy przyjęć są wyznaczane dla dzieci w Poradni Dzieci Zdrowych w sposób planowy w uzgodnieniu z lekarzami z rozgraniczeniem gabinetów i czasu pracy między poradnią dzieci zdrowych i chorych.
- Świadczenia które mogą być realizowane wyłącznie w bezpośrednim kontakcie z pacjentem:
świadczenia, w przypadku których pacjent lub opiekun ustawowy pacjenta nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady (nie dotyczy wystawiania - bez badania pacjenta - recepty niezbędnej do kontynuacji leczenia lub zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne, a także wydania zaświadczenia),
pierwsza wizyta, realizowana przez lekarza, pielęgniarkę POZ, wskazanych w deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki POZ,
świadczenia w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
świadczenia w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
świadczenia na rzecz dzieci do 6. roku życia (nie dotyczy porad kontrolnych, ustalonych w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego). - W sytuacji uzasadnionej stanem zdrowia pacjenta świadczenie udzielone jest w domu pacjenta po uprzednim kontakcie telefonicznym z lekarzem. W załączeniu procedura
- Świadczenia POZ udzielane są od poniedziałku do piątku w godzinach 08.00 – 18.00 zgodnie z harmonogramami pracy umieszczonymi na terenie placówki..
W nocy i w dni ustawowo wolne od pracy rolę POZ przejmują przychodnie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, w których pacjent może otrzymać pomoc w godzinach od 18:00 do 8:00 dnia następnego oraz całodobowo w dni ustawowo wolne od pracy.
W tym czasie pacjent może też skorzystać z pomocy na Teleplatformie Pierwszego Kontaktu (TPK). pod bezpłatnym numerem 800 137 200 - Podczas konsultacji lekarskiej lub teleporady pacjent może otrzymać e-skierowanie na leczenie specjalistyczne lub do szpitala:
SMS-em (na numer telefonu pacjenta wskazany w Internetowym Koncie Pacjenta) – jako informacja o wystawieniu e-skierowania i 4-cyfrowy kod dostępu, który pacjent podaje podczas rejestracji na wizytę wraz ze swoim numerem PESEL,
w postaci wydruku (na żądanie pacjenta, gdy pacjent nie podał e-maila ani numeru telefonu w Internetowym Koncie Pacjenta lub gdy pacjent nie posiada Internetowego Konta Pacjenta), który pacjent okazuje podczas rejestracji na wizytę. - Podczas konsultacji lub teleporady pacjent może otrzymać e-zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne (protezy, obuwie ortopedyczne, pieluchomajtki, sprzęt stomijny itp.):
w postaci numeru zlecenia, który pacjent podaje w sklepie medycznym lub aptece wraz ze swoim numerem PESEL (bez konieczności potwierdzenia zlecenia w Narodowym Funduszu Zdrowia).
na druku zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne, z którym pacjent udaje się do sklepu medycznego lub apteki (bez konieczności potwierdzenia zlecenia w Narodowym Funduszu Zdrowia), - Pielęgniarka poz sprawuje kompleksową opiekę pielęgniarską nad zadeklarowanymi do niej świadczeniobiorcami, uwzględniając w tym zgodnie z obowiązującym zakresem zadań, realizację, na podstawie skierowania wydanego przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego, zleceń na zabiegi i procedury medyczne, których wykonanie możliwe jest w trybie ambulatoryjnym i które stanowi cześć prowadzonej dokumentacji medycznej świadczeniobiorcy.
- Opiekę pielęgniarską nad zadeklarowanymi świadczeniobiorcami, którzy ze względu na problemy zdrowotne wymagają udzielania systematycznych świadczeń pielęgniarskich realizowanych w warunkach domowych i nie są objęci na podstawie odrębnej umowy świadczeniami pielęgniarskiej opieki długoterminowej domowej, pielęgniarka poz sprawuje opiekę zgodnie z ustalonymi dla tych świadczeniobiorców indywidualnymi planami opieki.
- Uprawniona odrębnymi przepisami Pielęgniarka POZ wystawia recepty na leki (w ramach kontynuacji) oraz przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze zgodnie w Art. 15a Ustawy o Zawodach Pielęgniarki i Położnej z wyłączeniem leków zawierających substancje silnie działające, śr. odurzające, substancje psychotropowe zgodnie z wykazem zawartym w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia.
- W przypadkach uzasadnionych względami medycznymi, wyłącznie w domu świadczeniobiorcy i na zlecenie lekarza POZ, do którego zadeklarowany jest pacjent, pielęgniarka poz pobiera materiały do badań diagnostycznych.
- Pielęgniarka POZ udziela świadczeń profilaktycznych w ramach: profilaktyki gruźlicy, profilaktyki wieku rozwojowego u dzieci do ukończenia 6. roku życia, w tym: 1) wizyty patronażowe: w okresie od 3. do 4. Miesiąca życia i adekwatnie do potrzeb w 9. Miesiącu życia, testy przesiewowe adekwatne do wieku rozwojowego dziecka
Aktualizacja 03.2021r.